Afscheid nemen en de heenreis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Linda Hoezen - WaarBenJij.nu Afscheid nemen en de heenreis - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Linda Hoezen - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen en de heenreis

Blijf op de hoogte en volg Linda

28 September 2012 | Indonesië, Batavia

Mijn laatste weekend thuis ging erg snel voorbij. Vrijdag natuurlijk het dorp in geweest. Erg gezellig, zo dat ik er zaterdag ook nog 'plezier' van had. Zaterdagmiddag een gezellige high tea en zondag mijn afscheidsfeestje.

Maandag naar school geweest voor de aanmelding van de minor trainen en coachen in organisaties, waarvan ik voor mijn vertrek ook nog de bevestiging heb gekregen dat ik eraan mag deelnemen. Weer een zorg minder waar ik rekening mee moest houden.

Dinsdag samen met mam gestart met het koffer inpakken. Jeetje wat wilde ik veel meenemen. Maar je zit vast aan die 30 kilo, dus veel moeten schrappen. Mams, dankje voor je hulp! Heb helaas ook wat leuke cadeautjes bij mijn afscheid thuis moeten laten, maar heb ze digitaal allemaal bij me!

Uiteindelijk is alles goedgekomen en stond dan gisteren het koffer echt klaar om te vertrekken naar Schiphol. Samen met mam José en moeders opgehaald en op met de trein naar Schiphol. Daar hebben we wat gegeten nadat Vera en Inge er ook waren en zijn gaan inchecken. Denk je eerst tijd genoeg te hebben aangezien je vanaf 90 minuten van tevoren kunt inchecken. Wordt ermee bedoeld TOT 90 minuten voor vertrek. En dan was het tijd voor afscheid, wel even wat tranen moeten laten.

En daar gingen we dan. Met de Airbus A380 naar Dubai. Service was erg goed, het eten was lekker. Daar aangekomen zijn we even naar de mcdonalds geweest. Even een McFlurry Kitkat en frietjes... Net alsof je in Nederland bent. Na een paar uurtjes met een Boeing door naar Jakarta. Ook hierin waren de faciliteiten prima. Wel wat kleiner, maar verder helemaal goed.

Aangekomen in Jakarta, om 5 uur lokale tijd, hebben we visa moeten laten controleren en konden we onze koffers halen. Van daaruit hebben we ons met de taxi naar het hotel laten brengen. Waarbij we met open monden hebben zitten kijken. Echt een heel andere wereld. Auto's, fietsen, brommers etc. razen door elkaar heen, kinderen die naar je knipogen om geld te krijgen en iedereen die zo ongeveer voor je gaat rennen.

In het hotel lekker een warme douche. Na zoveel uurtjes kun je dat wel gebruiken. Om half 7 's avonds hier nog 34 graden, wel even wennen.
Nu is het hier 20.15 uur. Even contacten met thuis en dit bericht naar jullie allemaal schrijven. Langzaam begint het toch echt door te dringen dat ik de komende drie maanden niet in Nederland ben en dat het uitzonderlijk is dat ik hier wifi heb. Nu in een paar uurtjes hier in Jakarta al zoveel gezien, teveel om op te noemen. Jeetje, ben erg benieuwd wat ons hier allemaal verder te wachten staat. Morgen om 11.00 's ochtends worden we opgehaald om naar Lombok te vertrekken. Ik zal jullie dan ook weer op de hoogte brengen van ons verdere avontuur.

Veel liefs en denk aan jullie!

xx

  • 29 September 2012 - 13:53

    Sharona:

    heee lin!

    ik vind het nou al leuk om de verhalen te leaze.. tis auk allemoal un bietje herkenbaar, auk al besse op weag noa un totaal ander land ;)

    hesse os kado wal mei kinne nimme? want asse dea mei hes, is al ut drinke watse derin hes suuuuuuper lekker, ofcourse ;) haha

    heb gister dien spaarkasje gevuld met succes! :P
    Vanoavend goan we noa ut piratenfestijn en zullen wel un bietje extra fiesten veur dig, holeeee!

    dieke knoevel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 18767

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 02 Oktober 2015

Indonesië (rondreis 5 eilanden)

27 September 2012 - 22 December 2012

Buitenlandse stage Lombok, Indonesië

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: