Weekendje Kuta @ Beach - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Linda Hoezen - WaarBenJij.nu Weekendje Kuta @ Beach - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Linda Hoezen - WaarBenJij.nu

Weekendje Kuta @ Beach

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Oktober 2012 | Indonesië, Mataram

Allereerst wat leuk dat jullie me volgen in mijn avontuur. Erg leuk om af en toe wat reacties van jullie te lezen.

Vrijdag hebben we nog aan school gewerkt en zijn ons ’s middags klaar gaan maken om naar Kuta te gaan. Hatta (onze begeleider) had voor ons een taxi geregeld. Donderdagavond was het nog even spannend of we wel mochten gaan omdat ze normaliter de afspraak hebben dat je een hele week op de Stichting moet blijven. We hebben dit gelukkig d.m.v. een telefoontje kunnen regelen, want we hadden het hotel natuurlijk al geboekt. In Kuta hebben we zaterdag en zondag genoten van heerlijk witte zandstranden, de zee en het eten. Vrijdagavond uit geweest eten, knoflookbrood vooraf en daarna pizza. We zaten in een restaurant waar bekende rustige muziek werd gedraaid. Hier hebben we onze eerste cocktails gedronken. Aangezien we één aircokamer hadden zijn we hier ’s avonds met vier personen op gaan liggen. Halverwege de nacht hebben we i.v.m. de kou de airco uitgezet. Dit was achteraf misschien toch niet zo’n goed idee. We werden wakker en toen zaten er wel 15 kakkerlakken op onze kamer, waardoor Inge, Vera en José binnen een paar minuten bij mij op bed zaten. Die kakkerlakken liepen over de kleding in Inge haar tas en over José haar bed. We zijn uiteindelijk met al onze spullen naar buiten gevlucht. Denk je een luxe weekend tegemoet te gaan, zitten er kakkerlakken op je kamer… Met vier personen sterk hebben ze onze kamer schoongemaakt, ondertussen hebben wij ontbeten. Lekker, maar na een hele week met driemaal per dag rijst staat je maag even op de kop van brood, pizza en als ontbijt pannenkoeken. Het strand was heerlijk. Veel gewandeld en mooie plaatjes geschoten! Weinig toeristen aanwezig, dus echt stukken voor jezelf. Daarnaast wel veel kinderen die je aandacht willen, omdat je blank bent…
We hadden vrees voor nog een nacht met kakkerlakken, maar waren ervan overtuigd dat ze wegwaren (na een grondige inspectie). ’s Avonds uienringen, knoflookbrood, pasta en pizza samen met Vera gedeeld. Daarbij hebben we verse vruchtensappen gedronken, mmm! Dat was lekker. Bij het hotel teruggekomen hebben we het matras van Vera en Inge weer bij ons neergelegd. Zij hadden bij hun op de kamer ook een kakkerlak gezien. Toen Inge het bed op ging maken vloog er iets uit de dekens. No way, dat wij hier weer gingen slapen met vier personen. We hebben gevraagd voor een upgrade van onze kamer en zijn verhuist naar een Deluxe kamer. Deze was stukken beter en erg mooi! Hier hebben we onze tweede nacht dan ook heerlijk geslapen en genoten van een heerlijk warme douche. Goede les voor de volgende weekenden, we gaan voor wat meer luxe .
Zondag zijn we op een nog mooier stuk strand geweest. Het zand was hier nog witter en de zee nog blauwer. Het was echt look-a-like Dominicaanse Republiek. We hadden de zondag een privéchauffeur geregeld. Hij bracht ons van hotel naar het strand en ’s avonds ook naar de Stichting. Echter wist hij de weg niet. Wij hebben Hatta gebeld, zodat hij het in Indonesisch uit kon leggen. De chauffeur moest ons afzetten bij een restaurant. Hier waren alle kinderen, medewerkers en vrijwilligers om de verjaardag van de vrouw van Soufi te vieren. Soufi is de manager hier, maar zit op dit moment in Australië. Een traditionele Indonesische verjaardag. Leuk om mee te maken! We kregen allerlei eten. De mensen hier eten met de hand, dus dat moesten wij hier ook. De linkerhand wordt gezien als vieze hand. Hier wassen zij zich mee, deze mocht je dus niet gebruiken, wat een geluk dat ik rechtshandig ben. Het was even wennen om op die manier te eten, maar uiteindelijk is het goed gekomen.
Het was een heerlijk weekend, ondanks ons kakkerlakken avontuur! Zaterdag een klein beetje verbrand, maar dit is inmiddels al bijgetrokken. We hebben qua weer echt geluk gehad. Bij de Stichting had het een aantal keren tropisch geregend en wij hebben geen druppel gehad.
Wat kun je je toch vrouwelijk voelen als je na een week weer lekker je haren gaat doen, een nagellakje en make-up op, heerlijk! Bij terugkomst kreeg ik te horen van de kinderen dat mijn haren op noodles leken. Hahaha, dat maakte meteen de spreuk van de dag!
Vandaag gaan we weer verder met ons project voor school. De theorie gaan we afronden en dan verder aan de rest van het project. Toch heerlijk om in zo’n omgeving te mogen werken.

Aankomend weekend gaat Anoek, de Nederlandse vrijwilligster hier verder met haar rondreis. Om gezellig samen af te sluiten gaan wij volgend weekend samen met haar naar Senggigi. Senggigi is al iets toeristischer, dus daar kunnen we hopelijk meer party’en!

Sorry dat mijn verslagen toch langer zijn, maar probeer ze zo kort mogelijk te houden.
Veel liefs vanuit het warme Indonesië en ik probeer wat zon naar Nederland te sturen!

Xx Linda

• 08 Oktober 2012 - 06:32

Eveline:

heej Linda !

Wat ein foto's !!! Erg sjiek zeg ! Leuk om te lezen wat je daar allemaal uitspookt !

• 08 Oktober 2012 - 07:18

Mark:

:a Linnie!
    Klinkt weer allemaal goed! Vooral die kakkerlakken! En dat eten, het water loopt me in de mond uienringen, pizza, knoflookbrood! (En het is hier net na 7-en) Geniet er nog van en tot het volgende verhaal!
    Liefs en xje uit Maasbree

• 08 Oktober 2012 - 07:18

Mark:

:a Linnie!
    Liefs en xje uit Maasbree

• 08 Oktober 2012 - 09:07

Mam:

Heej sies,

Heerlijk om je zo te kunnen volgen en te lezen wat je allemaal meemaakt, wat een super gave foto's van Kuta Beach, jaja en dan stuur je ons ook nog zo'n foto op zondagmorgen 8 uur onze tijd, waar je heerlijk op dat mooie strand staat ggrrr hoe kun je iemand jaloers krijgen hihihi. Echt een megafoto.
    Hier heeft het vannacht al wal gevroren moest nog net niet krassen voor ik naar het werk ging, dus je ziet geniet maar lekker van het heerlijke weer daar.
    Tot skype of app groetjes van hier en heel veel liefs xxx Mam en Pap

• 08 Oktober 2012 - 12:05

Helga:

hey noodles nichtje, hahahahah
    fijn dat alles jou goed bevalt daar.
    en vind jij het gek dat jullie kakkerlakken op de kamer hadden ??? ikke niet..
    pizza, knoflook, pannenkoeken, die komen op de geur af, hihihhihihi
    maar ik ben blij dat ik niet daar ben, ik zou dus verhongeren ( links handig hé ) hahahaha
    liefs xxxxxxx
    helga

• 08 Oktober 2012 - 12:05

Helga:

hey noodles nichtje, hahahahah
    fijn dat alles jou goed bevalt daar.
    en vind jij het gek dat jullie kakkerlakken op de kamer hadden ??? ikke niet..
    pizza, knoflook, pannenkoeken, die komen op de geur af, hihihhihihi
    liefs xxxxxxx
    helga

• 15 Oktober 2012 - 12:24

Sandra:

Even je verslagje gelezen, ziet er allemaal erg fraai uit. Groetjes vanuit hier!