Tickets geboekt voor een stage in Lombok - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Linda Hoezen - WaarBenJij.nu Tickets geboekt voor een stage in Lombok - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Linda Hoezen - WaarBenJij.nu

Tickets geboekt voor een stage in Lombok

Door: lindahoezen

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 Mei 2012 | Nederland, Baarlo

Hallo allemaal,

Mijn eerste reisverslag schrijf ik nog vanuit thuis in een heerlijk warme zon, waarin ik alvast lekker aan het genieten ben.

Wie had gedacht dat ik ooit de keuze zou maken om een buitenlandse stage te gaan volgen? Nou, ik zelf ook niet hoor! Het heeft nooit op mijn to do lijst gestaan.. Maar dit jaar besefte ik dat als ik het nu niet zou doen, het er nooit meer van zou komen. In het begin van februari heb ik op school een conferentie georganiseerd waarin het onderwerp een buitenlandse stage was. Het leek me al erg leuk om te doen, maar na die middag op school was ik toch wel zeker dat ik dit ook mee wilde maken. Samen met José Karis hebben we de keuze gemaakt dat we een buitenlandse stage wilde gaan volgen.
We hadden toen nog niet zo'n specifieke voorkeur, al was onze interesse erg getrokken door Stichting Weeshuis Lombok. Hier zijn vorig jaar een aantal studenten van onze opleiding geweest. Daarnaast keken we toch wel op tegen een taalbarrière, dit bleef uit bij Stichting Weeshuis Lombok, omdat het opgezet is door Nederlandse mensen. Maar aangezien de wereld groter is dan dat, zijn we verder gaan kijken. Uiteindelijk bleef onze voorkeur uitgaan naar Lombok, waarna we aan het einde van februari de eerste mails verzonden hebben voor een stage in Lombok. Vanaf dat moment is het balletje gaan rollen met (telefonische) gesprekken, mails, etc, etc.

Even over de organisatie:
Stichting Weeshuis Lombok, ook wel Syafa'at Foundation genoemd, is een particulier initiatief en is in 2001 officieel gevestigd in Indonesië en Nederland. Het doel van de stichting is het opvangen van weeskinderen, het stimuleren van sport en cultuur en om de kinderen te voorzien in hetgeen zij nodig hebben. Het is een self-supporting organisatie wat inhoud dat zij volledig afhankelijk zijn van eigen inkomsten en donaties. De inkomsten halen ze uit diverse activiteiten bij de stichting. Er is bijvoorbeeld een zwembad, theater en restaurant waar de bevolking gebruik van mag maken tegen een kleine vergoeding. Deze vergoeding wordt gebruikt om het project te laten draaien.

Maandag 23 april was het dan zo ver... José en ik hebben onze tickets geboekt. Toen stond het dan eindelijk vast: We vertrekken op donderdag 27 september en komen terug op zaterdag 22 december. Vanuit school loopt onze stageperiode maar 10 weken, maar wij hebben ervoor gekozen om er 12 weken (bijna 3 maanden) van te maken.

Afgelopen weken al druk bezig geweest met het regelen van een VOG (verklaring omtrent gedrag), contracten en formulieren rondom het sociaal-cultureel visum. Er gaan vele telefoontjes en mailtjes aan vooraf.

Daarnaast een bezoek aan de huisarts en heb de eerste vaccinaties al gehad. Het advies voor vaccinaties die ik krijg zijn:
- Rabiës (3 spuiten)
- Japanse Encefalitis (2 spuiten)
- Buiktyfus
- Tuberculose
Daarnaast moest ik de titer van Hepatitis B laten controleren en krijg ik malariatabletten.
De eerste vaccinaties heb ik inmiddels gehad, de eerste spuit van rabies en japanse encefalitis. Aankomende weken nog heel wat spuiten te gaan en dan zal ik op 18 juni alle spuiten gehad hebben!

Ik heb er al veel zin in, maar moet nog een tijdje geduld hebben... De komende tijd zal ik nog veel dingen moeten regelen. Wanneer er meer nieuws is, zal ik het weer hier op de website zetten.

Liefs, Linda



  • 27 Mei 2012 - 16:20

    Aafke:

    Haa lieverd!

    Geweldig om te horen wat je allemaal gaat doen! Wij, Mark en ik, steunen jou 1000% in dit geweldig avontuur... Nou ik zelf in Chitimba zit krijg je veel dingen te zien die je wel verwacht, maar toch hard aan komen. Het zal niet allemaal van een leien dakje gaan, maar ben er van overtuigd dat wij allebei wel weer op onze pootjes terecht komen... Hou van je meisje;)

    xx Aafke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 18764

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 02 Oktober 2015

Indonesië (rondreis 5 eilanden)

27 September 2012 - 22 December 2012

Buitenlandse stage Lombok, Indonesië

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: