Van Lombok naar Bali inclusief Singapore en Gili's - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Linda Hoezen - WaarBenJij.nu Van Lombok naar Bali inclusief Singapore en Gili's - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Linda Hoezen - WaarBenJij.nu

Van Lombok naar Bali inclusief Singapore en Gili's

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 December 2012 | Indonesië, Kuta

Hi thuisfront,

Mijn laatste verslag vertelde ik dat ik op het vliegveld van Bali zat. Inmiddels zijn we weer anderhalve week verder en heb ik letterlijk een erg bewogen week gehad. Al met al heb ik afgelopen 1,5e week drie keer in het vliegtuig gezeten, acht keer op een boot, een heel aantal keren in de taxi en ontzettend veel kilometers gewandeld. Daarbij ben ik de afgelopen anderhalve week in Lombok, Bali, Singapore, Gili Trawangan, Air en Meno geweest. Momenteel zit ik nu weer in een hotelkamer in Kuta Bali.
De vluchten zijn allemaal prima gegaan. Tijdens het landen op Singapore werd ons al direct duidelijk dat dit hele andere dagen werden dan in Indonesië. Jeetje wat ziet het vanuit de lucht alleen al heel anders uit. Bij aankomst bij het hotel in Singapore bleken we in een hoerenbuurt te zitten. Achteraf was ons dus ook duidelijk waarom het een relatief goedkoop hotel was. We konden helaas de kamer nog niet op en zijn naar een winkelcentrum gegaan. Aangezien ik de nacht op één uurtje na doorgetrokken had was ik erg moe en was mijn mood niet echt geweldig de eerste dag. Ik vroeg me af wat we daar in godsnaam gingen doen, maar we kregen natuurlijk ook een totale cultuurshock na Indonesië. Zoveel structuur, regels, controle en de mensen die je van boven naar onder aankijken omdat je als lustobject gezien word. De tweede dag in Singapore zijn we fris en fruitig begonnen en hebben we ons naar Sentosa-island laten brengen. Daar hebben we lekker genoten van een heerlijk stukje strand. ’s Avonds zijn we het nachtleven van Singapore gaan verkennen. Een erg leuke avond, maar wel doodop aan het einde van de dag. De laatste dag zijn we in het grootste reuzenrad geweest van de wereld, 165 m hoog. Jeetje, wat een uitzicht! Echt geweldig.
We hebben al met al een paar leuke dagen gehad en verschillende winkelcentra gezien. Singapore is een aanrader als het om shoppen gaat, maar dan moet je wel een flinke portemonnee meenemen:).
Na Singapore hebben we een nacht van 2 uur in Bali gehad en daarna gingen met de boot naar de Gili’s. We zijn gestart op Gili Trawangan, dit wordt ook wel het party-eiland genoemd. Op dit eiland staat de magic-mushroom bekend en lopen veel toeristen rond. Heel erg wennen om daar te zijn. Na een aantal korte nachten zijn we de eerste avond op het strand gaan liggen en daarna op tijd naar bed. Wat hadden we die slaap nodig! De tweede avond hebben we in een tentje lekker genoten van wat muziek. Een mooi eiland, maar de drukte met toeristen (en dus ook meerdere Nederlanders) trekt ons helemaal niet. We waren dan ook blij dat we zondag na twee nachten doorgingen naar Gili Air. Daar hebben we een aantal dagen heerlijk genoten van het hele eiland en de mensen. Dinsdag zijn we een dagje naar Gili Meno geweest. Erg mooi eiland! Gili Meno is het rustigste eiland van alle drie. We waren blij dat we hier geen overnachting hadden gedaan, maar gewoon alleen een bezoek. Gili Meno en Air hebben we in deze dagen beide rondgelopen. De eilanden zijn zo klein dat je in een uurtje of anderhalf het hele eiland rond bent. Heerlijk zo wandelen langs het strand, dat is toch even heel wat anders dan die sneeuw in Nederland.
In Air hebben we ook voor de laatste keer Opik en Jejay gezien. Dat betekende dat toen we daar gisterochtend weggingen dat we weer afscheid hebben moeten nemen. Toch vreemd te weten dat daarmee Syafa’at Foundation en tevens Lombok echt afgesloten is… We hebben een geweldige tijd daar gehad, die als een geweldige herinnering zal blijven. We gaan er in Bali/Java ook een mooie tijd van maken, al zal dit een stuk meer toeristisch zijn en heel anders dan het pure Lombok.
Gisteren zijn we aangekomen in Bali en hebben we na onze snelle boottrip genoten van een heerlijke balinese massage. Echt een paar euro voor een uur heerlijk gemasseerd te worden! Vandaag gaan we het Kuta van Bali verkennen en een verdere planning maken voor wat we in Bali allemaal willen zien en wanneer we dat gaan doen. We zullen tot dinsdag in Kuta verblijven en daarna g

  • 07 December 2012 - 08:27

    Annie Hendricks:

    HalloLinda.
    Wat gaat de tijd toch snel. Zo neem je afscheid en voor je het weet ben je weer terug. Fijn is het om herrinneringen op te halen of het wel goed is of niet. je moet maar denken dat het goed is, alles heeft zo zijn reden. Maar had jij zelf gedacht dat je in die paar maanden zoveelgezien en gedaan zou hebben???? Ik denk het niet. je hebt gwerkt en genoten.
    Ik wens je nog een paar prachtige weken in Bali, Veel plezier en geniet ervan. Gr uit een besneeuwd Blerick.


  • 09 December 2012 - 11:32

    Linda Hoezen:

    @ Dirk: Dankjewel voor je waarschuwing;). Gaat helemaal goedkomen.

    @ Annie: Nee ik het niet gedacht dat ik zoveel zou gaan zien... Gehoopt had ik het wel, maar je weet van tevoren nooit precies wat er mogelijk is. Maar er zijn zeker dingen waar ik voor terug wil... Haha.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 18735

Voorgaande reizen:

02 September 2015 - 02 Oktober 2015

Indonesië (rondreis 5 eilanden)

27 September 2012 - 22 December 2012

Buitenlandse stage Lombok, Indonesië

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: